Tekstiler som følger deg gjennom livet
Sverre W. Monsen
Sverre W. Monsen har vært leverandør av tekstiler og yrkesklær siden 1868, og er en bedrift vi er stolt av å samarbeide med på flere prosjekter! De ønsket å vise hvordan tekstilene deres er tilstede gjennom flere sentrale faser av livene våre. Resultatet har rørt flere til tårer!
“Vi i Sverre W Monsen har hatt gleden av å jobbe sammen med Akasuki på flere filmprosjekter. De har produsert både merkevarefilmer, sponsorfilmer og opplysningsfilmer for oss. Det er en fryd å jobbe sammen med de Karina og Ken Robert. Begge to er helproff og svært kreativ og vi opplever at de veldig fort skjønner hva vi er ute etter. Vi har fått veldig god respons på filmene våre. Flere kunder har blant annet blitt rørt til tårer av den ene merkevarefilmen vår. Vi gir våre varmeste anbefalinger om å samarbeide med Akasuki.”
Behov
Sverre W. Monsen har imponerende lang fartstid – over 150 år! Likevel kjenner de færreste til bedriften. Menneskene som jobber der er lidenskapelig opptatt av det de gjør, og de vet hvor viktig det de leverer er. De fleste vil gjennom livet ha flere møter med produktene, uten å være klar over det; på sykehus, hoteller, på jobb… Målet for videoen var blant annet å få fram dette, at Sverre W. Monsen er en viktig Bergensbedrift, og å vise potensielle kunder hva slags bedrift de kan forvente å jobbe med.
Løsning
Denne filmen var noe de hadde snakket og drømt om en stund, og når de kom til oss hadde de allerede en idé om å vise tekstilenes tilstedeværelse gjennom livet. Vi samarbeidet på et manus for den merkevarebyggende promofilmen.
Vi ville lage en video som kunne bringe frem følelser hos seeren og som fanget merkevaren og verdiene til Sverre W. Monsen på en god måte. La du for eksempel merke til mangfoldet i de herlige skuespillerne? Det var viktig at skuespillerne kunne representere mennesker som du og jeg kan kjenne oss igjen i – det vil si en sunn motvekt til hvordan det ofte er i sosiale medier der alle skal være perfekte og polerte supermodeller. I tillegg til så mange dyktige skuespillere og statister, fikk vi bruke musikken til det fantastisk flinke, bergenske bandet Casilian. At Sverre W. Monsen er bergensbasert fikk vi også med gjennom å filme på kjente steder i sentrum av Bergen.
Resultat
Resultatet ble en merkevarebyggende film som forteller uten å fortelle. Vi bruker visuell historiefortelling og følelser til å formidle et budskap. Filmen har blitt brukt i flere sammenhenger, både i sosiale medier og i forbindelse med møter og presentasjoner. Det blir en helt annen, lettere stemning i salgsmøter etter at videoen er ferdig avspilt.
Både vi i Akasuki og Sverre W. Monsen ble strålende fornøyd med filmen. Det var en glede å jobbe med dette prosjektet.
Har dere lyst på en egen merkevarebyggende video?
La oss ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe dere! Det er gratis og uforpliktende.