Drift av
sosiale medier

Få en profesjonell tilstedeværelse i sosiale medier – uten å bruke tid på det selv.

Hver måned planlegger, produserer og publiserer vi innhold for dere. Alt bygger på en strategisk plan vi blir enige om sammen, og som kontinuerlig evalueres og forbedres ettersom vi ser hva som fungerer for akkurat dere.

Du vet at det burde gjøres. Og vi får det gjort.

Kjenner du deg igjen?

Du vet at bedriften burde være aktiv i sosiale medier. Du vet det er viktig for synlighet, tillit og salg.

Men så blir det med tanken.

Kanskje er det daglig leder eller en selger som har fått ansvaret, men de har mer enn nok å styre med allerede. Kanskje er det også usikkerhet: Hva skal vi poste? Hvordan skal det se ut? Hva funker egentlig?

Resultatet er en sporadisk post i ny og ne, gjerne i siste liten. Ingen tydelig strategi. Ingen rød tråd.

Samtidig vet dere at sosiale medier gir en fantastisk mulighet for å bygge merkevaren, tiltrekke kunder og vise fram det dere er gode på – hvis det gjøres riktig.

Heldigvis trenger dere ikke gjøre det selv.

Vi hjelper bedrifter som deres å utnytte potensialet sosiale medier gir – med kvalitet, kontinuitet og en plan som gir mening.

Se pakkene

Dette får du med drift av sosiale medier

Drift av sosiale medier er et månedlig abonnement der vi jobber tett med dere over tid. Slik får dere en profesjonell tilstedeværelse i sosiale medier – uten å måtte gjøre jobben selv.

Vi tilbyr ulike pakker, slik at dere kan velge det som passer best for budsjett, mål og behov. Det som er felles uansett hvilken pakke dere velger er beskrevet under.

Strategi og plan

Alt innhold vi lager bygger på en tydelig strategi og plan, skreddersydd for deres målgruppe, salgsprosess og merkevare.

Optimalisering av kanaler

Vi går gjennom profilene deres og sørger for at de ser bra ut, er oppdaterte og gjør det enklere for folk å ta kontakt.

Innholdsproduksjon

Vi utvikler ideer og produserer innhold som passer deres tone og stil. Vi skriver tekst og redigerer bilder eller lager grafikk. I noen av pakkene får du også redigering av video inkludert.

Godkjenningsprosess

Alle poster blir lagt inn i et program hvor dere kan se over og godkjenne eller gi endringsønsker.

Publisering

Vi sørger vi for at innholdet blir publisert på LinkedIn, Instagram og Facebook.

Analyse og rapport

Med noen måneders mellomrom (avhengig av valgt pakke) får dere en rapport med innsikt i hva som fungerer og hva vi bør gjøre mer av. Vi lærer og forbedrer sammen.

Velg pakken som passer best

Alle bedrifter er forskjellige, og det er behovene også. Derfor tilbyr vi ulike pakker med ulikt nivå på omfang og innhold. Forskjellen ligger blant annet i hvor mange poster dere får hver måned, hvilke typer innhold vi lager, og hvor ofte dere får analyse og rapport.

Ta kontakt, så hjelper vi dere å velge pakke og svarer på det du måtte lure på!

Ta kontakt

Økonomipakke

4 500 kr,- /mnd

Du får aktivitet på profilene et par ganger i måneden til et lavt budsjett.

  • 30 minutter research
  • 2 innlegg per måned (tekst og bilde)
  • Resultatanalyse hver 6. måned

Grunnpakke

8 000 kr,- /mnd

Du får en kanal som gir et profesjonelt inntrykk og minner om at dere eksisterer.

  • 1 time research
  • 4 innlegg per måned (tekst og bilde)
  • Resultatanalyse hver 6. måned

Vekstpakke

12 500 kr,- /mnd

For dere som vil bruke sosiale medier aktivt for å bygge merkevare og nå nye kunder.

  • 2 timer research
  • 8 innlegg per måned
    • Inkludert 2 karuseller og 2 videoredigeringer
  • Resultatanalyse hvert kvartal (hver 3. måned)

Full drift

20 000 kr,- /mnd

Gjør sosiale medier til en sentral del av salgsprosessen, og bli kjent som eksperten på ditt felt.

  • 3 timer research
  • 12 innlegg per måned
    • Inkludert 2 karuseller og 4 videoredigeringer
  • Resultatanalyse hvert kvartal (hver 3. måned)

I tillegg får dere:

  • Videoplan: 4 forslag til videoer du kan filme selv, med veiledning
  • 4 Instagram / Facebook – historier per måned
  • Engasjement med målgruppen: 40 minutter per måned (liker, svarer og engasjerer med relevante kontoer)
  • Kommentarhåndtering: 80 minutter per måned (besvarer kommentarer og følger opp dialog)

Spørsmål og svar

Tjenesten passer for små og mellomstore bedrifter som vet at de burde vært mer synlige i sosiale medier – men ikke har tid, kunnskap eller kapasitet til å gjøre det selv.

Vi tar jobben, så dere kan fokusere på deres.

Vi gjør alltid revisjoner til dere er fornøyd med innholdet, og vi lærer kontinuerlig hva som fungerer best for akkurat deres bedrift.

Abonnementet har to måneders bindingstid – dette er fordi vi i starten utvikler strategi og starter publiseringen. Etter det kan dere endre, pause eller avslutte når dere vil.

Resultatene kommer over tid, og varierer med hvilken pakke dere velger og hvor aktivt vi jobber sammen.

Sosiale medier er en organisk kanal, og noen av de viktigste effektene – som økt tillit, kjennskap og top of mind – er ikke alltid målbare fra uke til uke.

Men vi følger med, tester, analyserer og justerer hele veien – så innholdet hele tiden blir mer treffsikkert.

Vi kan gjerne komme til dere for å fotografere og å spille inn video – det er tross alt vår spesialitet.

Dette kommer i tillegg til abonnementet, men som kunde får dere egne, skreddersydde løsninger og priser.

Mange klarer seg også fint med enkle bilder eller videoer de tar selv – vi gir dere konkrete og enkle instruksjoner hvis det trengs.

Ikke mye – og mye mindre enn hvis dere skulle gjort det alene. Det vil også komme an på i hvor stor grad dere ønsker å være involvert.

Vi sier alltid tydelig fra når det trengs noe fra dere, og gjør det enkelt:
En oppdatering før hver nye måned, godkjenning av poster, og kanskje noen bilder eller korte videosnutter – med veiledning fra oss. Noen ganger kan vi ønske oss informasjon som ikke er enkelt tilgjengelig på nett – for eksempel hvis vi skal presentere en av de ansatte.

Det er et samarbeid – men dere slipper stress, tidstyver og forvirring.

Vi setter oss grundig inn i deres virksomhet og målgruppe, og bruker alt dere allerede har – som presentasjoner, nettsider, brosjyrer, blogginnlegg, webinarer eller kurs.

I tillegg bruker vi innsikt fra relevante bransjeforum, magasiner og konkurrenter.

Og om det trengs intervjuer vi dere for å få de viktige nyansene på plass.

Oppstartsmåneden er viktig for å komme til en enighet om hvilke tema og kategorier vi vil dekke i innholdsproduksjonen for dere. Dette kan selvfølgelig endres over tid.

Bindingstid første to måneder. Etter denne perioden kan dere sette abonnementet på pause, endre pakke, eller avslutte.

Vi gleder oss til å jobbe med dere!

Karina Nørbech

Daglig leder

Ken Robert Haltvik

Prosjektleder

Hva kunder sier om å jobbe med oss

Forarbeid, produksjon og resultat er upåklagelig og samarbeidet med produsentene er profesjonelt og veldig artig. De opptrer rolige, behjelpelig og konkrete noe som uten tvil kommer av god kjennskap til faget de utøver og høy kompetanseVi er kjempefornøyde med resultatet vi fikk, og det ble akkurat som vi håpet. Vi kan ikke annet enn å gi Akasuki Videoproduksjon og de som jobber der vår høyeste anbefaling, og å tilføre at vi vil bruke disse ved et eventuelt neste prosjekt også.

Asfalt & Maskin

Stian Garnes

Daglig leder, Asfalt & Maskin AS

“Vi i Envir har jobbet tett med Karina og Ken Robert i Akasuki Videoproduksjon om en promo-film for det nye jordvaske-anlegget vårt. De er svært dyktige og behagelige å jobbe med, satte seg raskt inn i virksomheten og ønskene våre, og kom med mange gode forslag til hvordan vi best mulig kunne presentere oss. Engasjementet og innlevelsen deres er unik, det samme er løsningsevnen og tilgjengeligheten. Topp folk!”

Kolbjørn Akervold

Daglig leder, Envir AS

“Vi i Sverre W Monsen har hatt gleden av å jobbe sammen med Akasuki på flere filmprosjekter. De har produsert både merkevarefilmer, sponsorfilmer og opplysningsfilmer for oss. Det er en fryd å jobbe sammen med de Karina og Ken Robert. Begge to er helproff og svært kreativ og vi opplever at de veldig fort skjønner hva vi er ute etter. Vi har fått veldig god respons på filmene våre. Flere kunder har blant annet blitt rørt til tårer av den ene merkevarefilmen vår. Vi gir våre varmeste anbefalinger om å samarbeide med Akasuki.”

Sverre W. Monsen

Camilla Valen

Sustainability Manager, Sverre W. Monsen

“We felt one hundred per cent professionally supported by Akasuki and are impressed by the efficiency and reliability with which the team works. We were also very happy with the outcomes and the quality of the videos! It’s been a really smooth and enjoyable collaboration!”

Eva Rudolf

Senior Designer, CSCP

“Vi er avhengig av filmene Akasuki har laget til oss. De har rett og slett blitt vår hovedselger. Vi bruker videoene aktivt på Facebook og seminarer samt at de står lett tilgjengelig på nettsiden. På sosiale medier opplever vi opp til 700% bedre resultater med video enn noe annet vi har prøvd.”

Ottar André Vassenden

Bushido Kampsportsenter

“Vi har benyttet oss av Akasuki til flere videoproduksjoner i forbindelse med kvartalsrapporter og presentasjoner. Videoene har fått gode tilbakemeldinger, og de har hjulpet oss med å tydeliggjøre og visualisere både merkevare, hva vi driver med og hva vi oppnår. Teamet i Akasuki er profesjonelle, kreative og løsningsorienterte, og vi setter stor pris på vårt samarbeid.”

Scana ASA kundereferanse

Anette Netteland Dybvik

Head of Investor Relations and Communication, Scana ASA

“For Frydenbø Eiendom AS har det vært nært og trygt å samarbeide med Akasuki når det gjelder produksjon av filmer og dokumentasjon i Føniks prosjektet. Ikke bare er det kortreist samarbeid i samme gate, de er også profesjonelle med gode tips om innhold, manus og hvordan fremstille dette i beste format. Filmene slår godt an, treffer alle og er gøye å vise!”

Bente Haugsdal

Utviklingssjef, Frydenbø Eiendom

“Vi benyttet Akasuki for å vise frem vårt Natural Seabed-konsept. Akasuki var svært grundige i forarbeidet, og vi gjennomførte møter der vi ble enige om ønsket resultat og hvilke potensielle kunder vi ønsket å nå. Akasuki var svært samarbeidsvillige og opprettholdt god kommunikasjon med oss gjennom hele prosessen.
Vi anser Akasuki som en pålitelig partner som virkelig forstår kundens behov og evner å levere i henhold til forventningene. Vi setter stor pris på deres profesjonalitet og dedikasjon til prosjektet. Vi vil uten tvil anbefale Akasuki til alle som søker en utmerket visuell presentasjon til sin bedrift.”

OceanFront AS

“Tusen takk for et fint samarbeid. Det har vært veldig flott at dere var såpass fleksible og jobbet så fort. Ikke minst leverte fem fine videoer på kort tid. TAKK!!”

Bilde av Marjolein Roozen fra Kulturetaten i Bergen Kommune

Marjolein Roozen

Kulturetaten, Bergen Kommune

“Akasuki produserte en bedriftspresentasjon for oss i BIR Bedrift, videoproduksjonen var av høy kvalitet og sluttproduktet var bedre enn vi kunne forestille oss. Vi kan på det sterkeste anbefale Akasuki, da kan andre bedrifter vise seg på en stilfull og profesjonell måte”

Ruben Haveland

Salgsleder, BIR Bedrift

“Akasuki har laget flere filmer for Handelshøyskolen BI. Disse blir brukt for å markedsføre vårt campus og for å vise aktiviteter på BI. Vi er veldig fornøyd med samarbeidet vi har hatt. De er kreative, fleksible og tilgjengelige. Vi kan absolutt anbefale Akasuki.”

Liv Fjeldstad

Handelshøyskolen BI

Trenger du hjelp med sosiale medier?

Ta kontakt med oss, så kan vi ta en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan bidra.

En videoserie gjør det mulig å la seeren bli kjent med flere av de ansatte og avdelingene i bedriften.

Trenger du hjelp med sosiale medier?

Ta kontakt med oss, så kan vi ta en hyggelig og uforpliktende prat om hvordan vi kan bidra.

Prosessen

Slik ser et typisk videoprosjekt ut fra start til mål:

Bli kjent

Vi starter med et inspirasjonsmøte for å få klarhet i hvilke mål og muligheter dere har, samtidig som vi presenterer oss og viser hva vi kan gjøre for dere.

Tilbud

Vi foreslår en strategi og løsningsforslag basert på deres ønsker og ressurser, og dere får et tilbud med forutsigbar prosjektpris. Vi legger gjerne opp flere alternativer med ulike prisnivå der det er mulig.

Forberedelser

Vi klargjør for å lage film! Dette ser annerledes ut for hvert prosjekt: Kanskje trenger vi skuespillere eller ansatte, lokasjon, rekvisitter, lyd, manus …

Innspilling

Innspillingsdagen har kommet. Vi tar prosjektledelsen hvis ikke annet er avtalt, og sørger for at alle nødvendige opptak blir gjort.

Redigering

Vi bearbeider råmaterialet fra innspilling, og tryller frem en video i tråd med spesifikasjonene vi har blitt enige om. Dere får mulighet til å se over videoen og vi gjør eventuelle endringer før den ferdigstilles. Snart klart for filmmagi!

Ferdig video

Når videoen er klar, sender vi den over. Sammen gleder vi oss over det ferdige resultatet, og vi rådgir dere for videre bruk slik at dere får mest mulig ut av deres nye film.

Når du lar oss ta styringen på sosiale medier får dere…

Mer synlighet og tillit

Vi sørger for jevnlig aktivitet med innhold som bygger troverdighet, viser hvem dere er, og gjør det enklere for kunder å velge dere.

Mindre stress og tidsbruk

Dere slipper å bruke tid på å finne på, lage og publisere innhold. Vi tar ansvar for hele prosessen, slik at dere kan fokusere på det dere gjør best.

Kvalitet og tydelig retning

Alt vi lager bygger på en plan som henger sammen med målene deres. Det gir en rød tråd, et mer profesjonelt uttrykk og innhold som faktisk har en funksjon.

Startpakken

For dere som ønsker å komme i gang med sosiale medier, der det viktigste er å ha en kanal som gir et profesjonelt inntrykk og som viser at bedriften er aktiv.


8 000 kr,- /mnd

  • 1 time research
  • 4 innlegg per måned (tekst og bilde)
  • Publisering på Instagram, Facebook og LinkedIn
  • Resultatanalyse hver 6. måned

Plusspakken

For dere som vil bruke sosiale medier aktivt for å bygge merkevare og nå nye kunder.

Gir variasjon i innholdet og passer for bedrifter med tydelige mål for synlighet og vekst.

12 500 kr,- /mnd

  • 2 timer research
  • 8 innlegg per måned
    • Inkludert 2 karuseller og 2 videoredigeringer
  • Resultatanalyse hvert kvartal (hver 3. måned)

Premiumpakken

For dere som vil ha maksimal effekt av sosiale medier – med høy aktivitet og større variasjon i format. Perfekt for bedrifter som vil satse og virkelig ta eierskap til sin digitale tilstedeværelse.

20 000 kr,- /mnd

  • 3 timer research
  • 12 innlegg per måned
    • Inkludert 2 karuseller og 4 videoredigeringer
  • Resultatanalyse hvert kvartal (hver 3. måned)

Bonuser:

  • 4 Instagram / Facebook – historier per måned
  • Engasjement med målgruppen: 40 minutter per måned (liker, svarer og engasjerer med relevante kontoer)
  • Kommentarhåndtering: 80 minutter per måned (besvarer kommentarer og følger opp dialog)
  • Videoplan: 4 forslag til videoer du kan filme selv, med veiledning